A Honterus Antikvárium és Aukciós Ház Kft. számára kiemelten fontos, hogy vásárlói elégedettek legyenek szolgáltatásainkkal és termékeinkkel. Ennek érdekében lehetőséget biztosítunk a vásárlók számára, hogy panaszaikat írásban vagy szóban bejelentsék. Az alábbi dokumentum részletes tájékoztatást nyújt a panaszok bejelentésének módjáról, kezeléséről és az esetleges jogorvoslati lehetőségekről.
-
A panasz fogalma
Panasznak minősül minden olyan bejelentés, amelyben a Vásárló kifogásolja a Szolgáltató által nyújtott termékek vagy szolgáltatások minőségét, azok teljesítését, illetve a szerződésből eredő kötelezettségek nem megfelelő teljesítését.
A panasz lehet:
- Szolgáltatással kapcsolatos kifogás
- Termékre vonatkozó minőségi kifogás
- Számlázással kapcsolatos panasz
- Egyéb fogyasztói panasz
A vásárlónak jogában áll panasszal élni, amelyet a Szolgáltató a lehető legrövidebb időn belül kivizsgál és kezel.
-
A panasz bejelentésének módjai
A Vásárló az alábbi módokon nyújthat be panaszt:
- Személyesen: üzletünkben, a nyitvatartási idő alatt, ahol kollégáink azonnal foglalkoznak a problémával.
- Írásban e-mailben: a panasz elektronikusan az ügyfélszolgálati e-mail címre küldhető.
- Postai úton: a panaszlevél elküldhető a Szolgáltató székhelyére.
- Telefonon: az ügyfélszolgálatunk elérhetőségein.
Fontos: a gyorsabb ügyintézés érdekében a panasz bejelentésében kérjük feltüntetni:
- A Vásárló nevét és elérhetőségét.
- A megrendelés azonosítóját (ha releváns).
- A kifogásolt termék vagy szolgáltatás részleteit.
- A panasz pontos leírását.
-
A panasz kivizsgálása és kezelése
A beérkezett panaszokat a Szolgáltató az alábbi elvek mentén kezeli:
- Korrekt ügyintézés: a panaszok kivizsgálása minden esetben a hatályos jogszabályok alapján történik.
- Gyors és hatékony válaszadás: a szóbeli panaszokat azonnal, de legkésőbb 5 munkanapon belül kivizsgáljuk.
- Írásbeli panaszok esetén: a Vásárló panaszára legkésőbb 30 napon belül írásbeli választ adunk.
- Dokumentáció: minden panaszt nyilvántartásba veszünk, és legalább 3 évig megőrizzük.
Ha a Vásárló a kapott válasszal nem elégedett, joga van további jogorvoslati lehetőségeket igénybe venni.
-
Jogorvoslati lehetőségek
Amennyiben a Vásárló nem elégedett a panaszkezelés eredményével, az alábbi szervekhez fordulhat:
- Békéltető testület:
- A vásárlónak lehetősége van a területileg illetékes békéltető testülethez fordulni.
- Fogyasztóvédelmi hatóság:
- A vásárló a lakóhelye szerinti fogyasztóvédelmi hatóságnál tehet bejelentést.
- Bírósági eljárás:
- Amennyiben a panaszkezelés nem vezet eredményre, a Vásárlónak lehetősége van bírósági úton érvényesíteni jogait.
-
Kapcsolat és ügyfélszolgálat
Amennyiben további kérdése van a panaszkezeléssel kapcsolatban, kérjük, lépjen kapcsolatba ügyfélszolgálatunkkal az alábbi elérhetőségeken:
- E-mail: honterus@honterus.hu
- Telefon: +36 1 267 2642
- Postacím: 1053 Budapest, Múzeum krt. 35.
Munkatársaink készséggel segítenek minden panaszbejelentés kapcsán és törekednek a lehető leggyorsabb megoldásra.