Leírás
NEM IS értem, egyáltalán hogy merészeltem ebbe belefogni” – fakadt ki egy alkalommal Kerekes György, amikor még csak félúton tartott a könyv megírásában.
Ha igaz, amit mindig is gondoltam, hogy a zene ott kezdődik, ahol a szavak már elveszítették az értelmüket, akkor megértem a szerző kifakadását. Kerekes György azonban nemcsak arra gondolt, hogy általában milyen nehéz a zene szeretetét szavakba önteni, hanem arra is, hogy – noha zeneiskolát végzett és fiatalkorában zongorázott, sőt a Balaton partján annak idején még pénzt is kapott érte ő végeredményben építész, szociológusi képzettséggel kiegészítve, a rendszerváltás óta tervezőként botcsinálta, habár sikeres vállalkozó, aki ha tanulmányt irt is, de könyvet még soha. Tegyük azonban hozzá, hogy Kerekes György, aki 1999-ben rádiósnak is felcsapott, sikeres és közkedvelt műsorkészítőnek bizonyult. Két hosszú sorozatának címe magáért beszél: „Jazz portrék” és „A jazz történetének gyöngyszemei”. Mindkettő a Harmónia Rádióműhely égisze alatt futott a Civil és a Fiksz Rádió frekvenciáján a fővárosban A,,Jazz portrék” később átlényegült kéthetenkénti, zenével bőségesen illusztrált igen népszerű előadás-sorozattá a budai Nyitott Műhelyben. Valójában tehát a szerző már kétszer is átgyúrta magát az anyagon, mielőtt hozzáfogott volna a könyv megírásához.
AZ OLVASÓ EGY TRILÓGIA első kötetét tartja a kezében. (A második rész a negyvenes évek végétől napjainkig fogja elvinni az olvasót, míg a harmadik a magyar jazzvilágról szół majd). Sok szempontból ez az első kötet a leginkább hiánypótló része a teljes műnek. A mai jazzkedvelők tetemes részének a történet Miles Davisszel kezdődik, de még csak nem is a fiatal trombitás első stílusformáló kíserleteivel 1949-ben, hanem az immáron világhírű zenész irányváltásaival a hatvanas évek végén hetvenes évek elején a modális jazz és a rockmuzsika felé.
Pallai Péter
Értékelések
Még nincsenek értékelések.