Leírás
Pálffy István könyve a szerző kedvenc témájáról, a magyar borokról szól. És még nagyon sok mindenről. Mert ez a könyv nem egy szokványos borkalauz: igaz, rengeteg dolgot megtudunk belőle az adott borról, a borászról, a magyar borászat történetéről és trendjeiről, és azt is megtudjuk, hogy melyik borhoz mit jó enni, és melyik az a bor, amelyiket nem szabad azonnal meginni, mert csak jót tesz neki az idő.
Ugyanakkor ez egy teljesen szubjektív írás: az a 100 bor szerepel benne, amelyeket Pálffy István kedvel, és amelyekről azt gondolja, nem hiába adjuk ki érte a pénzt. Az igényes, ám árérzékeny fogyasztó szempontja ez, ennek megfelelően tagolódnak az értékelések 4 fejezetre: 1000 Ft alatt, 1000–2000 Ft között, 2000–3000 Ft között és 3000 Ft fölött kapható borokra. Mert bizony, van jó, iható, szőlőből(!) készült bor 1000 Ft alatt is, csak meg kell találni a polcon – hát ebben óriási segítség ez a praktikus kis kalauz.
A borok bemutatásai rövidek és tárgyilagosak, de egyszerre szellemesek és szórakoztatóak is, telis-tele humoros és szarkasztikus utalásokkal aktuális történéseinkre, a mai Magyarország meghatározó szereplőire és eseményeire.
A szerző hozzáállása abszolút pártatlan, szigorúan az igényes, a borászatban járatos fogyasztó szempontjait követi. Véleménye is van, elvárása is, meg persze tapasztalata is; a könyvet olvasva az az érzésünk, hogy Pálffy István évtizedek óta készült a könyv megírására, mert szívén viseli a magyar borok sorsát, és mert annyira otthon van a témában.
A kalauzzal felszerelkezve pedig nekünk, laikusoknak már nem kell vagyonokat kifizetnünk egy-egy palack borért, ugyanakkor könnyebben és nagyobb biztonsággal választhatunk italt a vasárnapi ebédhez vagy egy meghitt vacsorához.
A könyv megírásának ötlete Pálffy korábbi kollégája, a Kulinária kiadó tulajdonosa, Stahl Judit nevéhez fűződik. Stahl Judit kereste meg Pálffyt a kéréssel: írjon végre egy vásárlóknak szóló borkalauzt. A két egykori híradós öt éve nem dolgozott együtt, ám az egymás kollégájaként eltöltött idő – szintén öt év a kereskedelmi televíziózásban – megmutatta, hogy szeretnek és tudnak egymással dolgozni – és így volt ez ennek a könyvnek a megszületése során is.
Értékelések
Még nincsenek értékelések.